Dobrou prezentací zvednete cenu vaší nemovitosti průměrně o 10 – 15%.
A protože nic tak drahého, jako je váš dům, zřejmě nemáte, může to být docela slušná částka. Kdy jste naposled při pár dnech přípravy vydělali navíc třeba 700 000 Kč?
Nedávno jsem byla svědkem příběhu o prodeji domu v Mýtě v západních Čechách. O koupi měli zájem sousedé, majitelky si do domu přesto postupně pozvaly před rozhodnutím o spolupráci 3 realitní makléře z různých realitních kanceláří. Každý z nich měl jinou představu o ceně nemovitosti.
Nakonec se našel kupec asi po 14 dnech prezentace. Dům se prodal za více než dvojnásobek částky, kterou nabízeli sousedé. A všichni zúčastnění, včetně kupců, měli pocit, že udělali dobrý obchod. Ideální příběh ze života může být i ten váš.
O vaší nemovitosti nejvíc mluví obrázky
Rozumí jim všichni. Je to obdobné, jako u přitažlivosti druhého pohlaví. Přečíst si můžete cokoliv, ale až z fotky poznáte líbí – nelíbí.
Přidané fotografie nenabízí danou nemovitost k prodeji. Vybrala jsem je, protože informují o prostředí, které má svoji atmosféru a přesto nelžou. Jediný k prodeji byl před pár lety drážní domek. Za 50000 Kč hledal svého kupce dlouho.
7 tipů pro foto – exteriér
Před vlastním focením si opravdu pořádně prohlédněte prezentace na internetu. Hledejte chyby. Za chvilku budete vidět rozdíly jak v samotné přípravě, tak i v kvalitě fotografií. Možná vás překvapí, kolik chyb dělají i někteří realitní makléři.
- Všechny fotky vytvářejte ve formátu na šířku, jak to vyžadují a preferují realitní servery. Vyhněte se používání speciálních objektivů, které prostor zkreslují typu rybí oko nebo fotomontážím.
- Vyberte si dobré světelné podmínky – ideálně za slunečného počasí. Hodně příjemné světlo je v pozdnějších odpoledních hodinách, kdy slunce vytváří měkčí stíny. Je možné, že pro vaše specifické podmínky se ukáže jiný čas jako vhodnější. Nejpřirozeněji působí a nejvíc vypovídající jsou záběry ve výšce vlastních očí.
- Před focením ukliďte případný nepořádek, zaparkujte popelnice mimo záběr. Odjeďte s autem, aby dům zůstal hlavním námětem obrázku a pohled na něj nebyl rušený nevhodnými detaily. Můžete přidat před vchod květiny v květináči v případě, že to nebude působit násilně.
- 4. Dům vyfoťte tak, aby byl na obrázku celý, nejen jeho část. Dává to přehlednost o celku a jeho velikosti. Prohlédněte si nejbližší okolí domu a přidejte pár fotek z míst, která se vám líbí. Může to být hezký výhled, mimořádná stavba. Dobře působí veselé, hravé nebo romantické prvky.
- 5. Pocit z obrázků ovlivňuje kompozice, nejčastěji používaný je zlatý řez. V jeho nejjednodušší podobě rozdělte obrázek pomocí os na třetiny na výšku i šířku. Výraznější prvek umístěte do některého místa z překřížení těchto os, nebo na jednu z os.
- 6. Fotek udělejte radši víc. Pokud to jde, hned si je prohlédněte na větším monitoru a nechte si jen ty, které se vám líbí. Možná vás sami upozorní na nějaký detail, na který jste při přípravě zapomněli a můžete místo hned vyfotit znovu. Při výběru fotografií je ideální pracovat ve dvojici, pokud společně vyberete stejné obrázky, je jasné, že jsou to ty pravé.
- 7. Dobře si rozmyslete, kolik fotografií použijete pro prezentaci. Téma by se nemělo opakovat (jako když vyprávíte stejnou historku), spíš dát všeobecný přehled. Navnaďte a natěšte. Dejte pozor také na pořadí fotografií. Jako první umístěte povedený celkový pohled na dům nebo obrázek hezké největší místnosti interiéru.
Materiál můžete doplnit pro přehlednost půdorysem domu nebo pohledem shora. Občas se pro pohledy shora využívají drony. Pokud nemáte speciální povolení, pohledy z dronů neberte. Vyhnete se tak pravděpodobně porušení zákona, pokuta je až 5 mil. korun.
Barevnost vybraných obrázků můžete ještě upravit v programu na úpravu fotografií. Budou se tak zobrazovat co nejlepším způsobem na většině monitorů. Třeba využít úpravu vlastních fotek pomocí vhodného filtru na canva.com.
V ideálním případě před focením dům upravte podle pravidel přípravy pro prodej nemovitostí – home stagingu. Dosáhnete tak maximálně možného výsledku.
Pogratulujte si za dobře odvedenou práci a jděte se vhodným způsobem odměnit.
Nebo se pustíme do prodeje vaší nemovitosti spolu?
Pak využijte konzultaci nebo spolupráci při prodeji – prostě se mi ozvěte.
Dobré světlo.